Thursday 14 May 2015

LIFE IN ENGLAND - MYTHS AND FACTS

Co si myslím je, že spousta lidí má o Anglii a vůbec životě tady dosti zkreslené představy (netrvdím, že já je neměla)...no a proto jsem si dnes pro vás připravila tenhle článek, abych vás tedy trošku vyvedla z omylu a uvedla některé věci na pravou míru. Samozřejmě ještě nejsem nějaký extra velký znalec a je spousta věcí, které mě teprve čekají, kterým budu muset nějakým způsobem čelit. Na druhou stranu si myslím, že 4 měsíce už je doba, kdy člověk něco málo zporozuje a může nějaké ty postřehy a pikantnosti předat dál. Tak jdeme na to!




  • Žiju v Anglii a nemám deštník.  Ne, fakt ne. Asi si říkáte, že je to trochu paradox. Jenže! Ono tady vlastně skoro vůbec neprší a zajímalo by mě jakej jouda tohle vymyslel. Dokonce bych i řekla, že je tu častokrát líp než v Čr. Samozřejmě na severu je počasí asi trochu horší, ale tady je fajn, až na ten neustálej vichr. A kolikrát jsem ten deštník, kterej teda nemám potřebovala? Tak možná třikrát!:D
  • Ještě jsem se nesetkala s angličanem, který by byl negativní, protivný..no prostě bručoun. Všichni jsou tu neuvěřitelně milí, pozitivní a přátelští. Občas tak přemýšlím, jestli je to opravdu v jejich povaze a nebo jestli je to přehrávání pořád ještě tak baví...no, těžko říct. Každopádně příjemná změna!
  • Miluju jídlo, miluju ochutnávaní nových pokrmů, kuchyní, restaurací a neskutečně se v tom vyžívám. Pokud jste gurmáni, tak tady moc nepochodíte. Fish and chips není žádný extra gurmánský zážitek a pizza nebo kebap, který je na každém rohu jakbysmet. Takže se pořád marně snažím přijít na to, co je vlastně typicky anglické jídlo kromě jejich "skewers", což jsou prostě prachobyčejné špízy a nebo "piri-piri", které je taky všude.



  • Ten, kdo pracuje v Anglii automaticky každý den přehrabuje peníze vidlema. Asi ten největší mýtus ever!:D Pokud je člověk opravdu šetřílek (což já teda ani náhodou nejsem a asi nikdy nebudu), věřím, že je možné našetřit si za nějaký ten rok dost slušný balík. Je třeba brát ohled na to, že za bydlení tu vysolíte celkem pálku ( v Londýně v přepočtu i 37 tis. měsíčně) a jsou tu další a další výdaje..a člověk si někdy musí taky udělat radost!
  •  Existují dva druhy lidí. Ti, co žijí v představě, že je tu všechno hrozně levné a ti, co si myslí opak. Já si myslím, že tak půl na půl. Pokud si chcete jen tak vyrazit na nákupy do Londýna, připravte se na ceny, z kterých se vám protočí panenky. Ono v poměru s českým platem je tu opravdu draho, jídlo je tu troufnu si říct až třikrát dražší než u nás a sýr za stovku si prostě buď koupíte a nebo jste bez sýra. V restauraci se nenajíte pod 370 Kč a jestli budete očekávat zázrak na zlatém podnose, tak pozor. Já si teď na dovče užívala lidové ceny typu svíčková za 89 a byla jsem z toho celá hin, jak je to skvělý a úžasně levný. Co se týče obchodů s oblečením, tak ceny jsou asi tak nějak srovnatelné s našimi, ale co tu pořídíte za hubičku je kosmetika a značky jako Make-up revolution atd. Pro Angličany jsou všechny ceny přijatelné a když pak vyrazí do čech, tak jsou to největší boháči, protože libra jde pořád nahoru. Občas si tak s Davidem říkáme, že v těch čechách není až tak špatně a že nejlepší by bylo tam žít s anglickým platem. No, bohužel:D.



  • "You all right?". Tak tohle uslyšíte asi tak bambilionkrát pokaždé, když kolem někoho projdete v práci. Je jedno, jestli ten člověk kolem vás běží rychlostí 100 km/h, tuhle věc prostě vždycky stihne říct. A že nestihnete odpovědět, poděkovat a zeptat se jak se má on? To nikoho nezajímá. Vlastně je to spíš taková formalita a ty lidi ta vaše odpověď zas až tak moc netankuje:D. A taky se to často používá jen jako pozdrav.
  • Pokaždé mě udivuje vzhled a celkově styl oblékání všech angličanek. Popsala bych ho asi jako takový "rozlítaný" a nedbalý. A teď nemyslím nedbalou eleganci:D. Všechny nosí crop topy, obrovské kabáty nebo hábity, džíny do pasu a šíleně vysoké podpatky. Na hlavě mají většinou drdol nebo takový prapodivný rozcuch. Nemůžu si pomoct, ale ten jejich styl na mě působí strašně lacině:D.


Tak doufám, že jste se dozvěděli třeba i něco nového a určitě vás budu pravidelně zásobovat dalšími postřehy:)). Mějte se hezky!

4 comments:

  1. Janinko, ptala ses jestli mam ve Švédsku přítele, haha :D no už přes dva roky :) dokonce byl už několikrát (ehm dvakrát) v Česku na dovči se mnou :)

    jinak k tvému článku, to je to stejný jak když si myslí lidi že ve Švédsku je pořád minus 10 a hrozně sněží :D ... ale jak rikas s tim jídlem, co je levné atd.. tak to s tebou souhlasím, já když letím na dovču do ČR tak se rozplývám nad cenama všeho :D tady je to hrozně moc drahé :X

    ReplyDelete
  2. V Anglii jsem nikdy nebyla, ale mám o ní očividně přesné představy, protože to co píšeš, že si lidé myslí o Anglii, s tím jsem se zatím u nikoho nesetkala :-).

    ReplyDelete
  3. další super článek, početla jsem si :-) a plánuješ udělat třeba jeden článek jen o bydlení, jak ho sehnat, jaký je nejlepší první bydlení, kolik stojí atd.. ? :-)

    ReplyDelete
  4. Na Tvůj blog jsem narazila úplnou náhodou a jsem za to strašně vděčná! Tak čtivé a zajímavé články! Také jsi mě zaujala svým odhodláním a jdeš si za tím, co chceš :) a tak to má být! S přítelem taky plánujeme vyjet a pracovat do světa až dodělám výšku, takže přeji dál hodně zdarů v životě! :)

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3