Tuesday 23 June 2015

Jak policajti nemají zbraně a další postřehy z každodenního života #2

Dnes mám pro vás - mé nejmilejší čtenáře, pokračování článku o životě tady v Anglii a tentokrát to nebudou ani tak mýty a fakta, ale spíše zajímavosti a postřehy, které mě osobně nějakým způsobem zaujaly. Tak jdeme na to!

RUCE VZHŮRU..NEBO...?!

Nestřelím. Policajti tu totiž nemají zbraně a většinou je tu potkáte jak si to štrádují na koních. Zvláštní, co? Asi dumáte, jak se tedy chovají v nebezpečných situacích...zařvou prostě "Stop!" nebo "Don't do that!" a je to. Jak to funguje, to už je věc druhá :D.


LOOK BOTH WAYS 

To, že se tu řídí vlevo ví asi každý, mě to nijak neovlivňuje, jelikož já (strašpytel a zmatkář první třídy) řidičák prozatím nemám a v dohledné době ho ani neplánuji. Co mi ale doteď dělá sakra problém ( A David se vždycky smíchy div neválí po zemi) je, že se i po takové době pořád rozhlížím na špatnou stranu :D. Vlevo se dělá v podstatě úplně všechno od plavání, jízdě na eskalátorech až po vyhýbání se na ulici.



CHEERS!

Tohle slovíčko jsem od začátku nepobírala, bylo mi divné, že v krámě by mi při nákupu říkali "na zdraví" a ono je to vlastně to samé slovíčko akorát ve významu "díky". Používá to tady skoro každý a častokrát uslyšíte i spojení obou - "Cheers, thank you". 

JE LIBO CORONATION  NEBO CHICKEN MAYO?

Sendviče jsou obecně mezi angličany dosti oblíbené, je to rychlé, levné, zasytí vás to a můžete si ho vzít i na cestu do práce. Najdete je všude na milion způsobů a i přes to, že nejsem velkým milovníkem pečiva, tak některé jsou opravdu výborné a překvapivě i zdravé. Já často nestíhám do práce a tak sendvič je takovovou poslední záchranou, abych nešla z domu hladová. Můžete si do něj nacpat na co máte zrovna chuť, fantazii se meze nekladou! Co fakt miluju, tak jsou to právě sendviče z Marks and Spencera...lososový, beef s hořčičnou omáčkou..mmm.

A NA ZÁVĚR...

Jedna věc, která mě opravdu hodně překvapila a myslím si, že takhle by to mělo být nejen tady. Veškerá antikoncepce od pilulek, náplastí, až po implant, který vám zavedou pod kůži, je ZDARMA!. Obecně je známo, že britské zdravotnictví nepatří zrovna k těm nejlepším, ať už kvůli cenám nebo kvalitě, ale tohle je podle mě super.


Mějte se krásně a budu se těšit na vaše komentáře, které mi dělají obrovskou radost!<3 A vy se na oplátku můžete těšit na další Outfit článek:)).



4 comments:

  1. Parádní článek. Takových by mohlo být víc. Skvěle se to čte a nám co toužíme po životě v Anglii se to určitě bude i jednou hodit. 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé, tak to mě moc těší:)). Určitě takových článků bude víc, prozatím střádám informace a zajímavosti. Jinak přeju ti, aby se ti tvůj sen co nejdříve vyplnil!

      Delete
  2. Jestli to neni moc osobni - mas i ty jakoze cizinka u nich antiko zdarma? Clanek super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, ano i cizinci to mají zdarma. Stačí se jen zaregistrovat, domluvit si schůzku s doktorem a je to :). A děkuji moc!!

      Delete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3