Saturday 23 July 2016

ONE WEEK OF EXPLORING LONDON #1

Ahooj!

Jak už asi víte, nedávno jsem tu měla vzácnou návštěvu... a to hned 3 členy rodiny. To je i důvod, proč se ozývám až teď, tak snad mi prominete. Jak jsme se měli, co jsme dělali, viděli, pili, jedli (to hlavně!:D) se nejlépe dozvíte z fotek, takže to asi nebudem zbytečně protahovat ne?...Jediné co dodám - ten týden byl i pro mě jako taková dovolená, poznala jsem opět pěknej kus Londýna a bylo úžasný vzít naše místa, který mi přirostly k srdci a jsou pro mě už skoro rok domovem...

Jo! A nevím jak to máte vy, ale já když někde jsem a  užívám si to tak, že vůbec nevnímám okolní svět - zapomínám fotit. Takže polovina věcí, především teda naše gastronomický zážitky, jsou nezdokumentovaný. Jsem za to upřímně ale ráda, protože čím víc všechno fotím, tím úplně zapomínám jak jsem se tam vlastně cejtila nebo jak mi něco chutnalo. Občas není na škodu vrátit se do dob, kdy nebyly žádný olympusy, snapchaty a instagramy a člověk si to všechno víc vychutnal a místo fotek zákusku z deseti různejch úhlů si ale doteď naprosto přesně pamatuje jeho chuť a vůni, co mu připomene dětství ... :)


Rodiče dorazili v neděli ráno, jela jsem je vyzvednout na letiště, při čemž jsem tu noc ani nešla spát a jak na potvoru mělo letadlo spoždění a já tam za těch 5 hodin čekání málem proseděla důlek. Ještě, že existuje kafe! Začali jsme klasikou - okem a vychytali jsme to dokonce přesně na západ slunce. Dokonalý, ne?! Následoval Big Ben, Westminster a procházka podél Temže...












Další den jsme započali taky takovou klasikou - piknikem v Hyde parku. Takový normální ráno. Nic ultra. Né samozřejmě kecám, bylo to pro všechny, včetně mě, dost nevšední :D. Takhle by mi nevadilo snídat každej den.


Následoval Buckingham palace a procházka nahoru přes čtvrť Mayfair až k Bond street.  Původně jsme se chtěli najíst v Soho, ale nakonec jsme zapluli do Itsu, což byl nakone super nápad! Tenhle zdravej fastfood, nebo-li fastfood of the future jsme si hned všichni zamilovali. Na výběr tu jsou thajský jídla (chicken teriyaki, thai curry..) hot pots, sushi nebo vegetariánský jídla. Asi nemusím říkat, že všechno chutnalo naprosto božsky <3


Sladkou tečkou na závěr byla návštěva Magnum storu. Je-ži-ši kriste! Počkejte, musím to rozdejchat. Dobrý, uff. Jedním slovem DOKONALOST. Jestli jste/budete v Londýně, tam prostě musíte, bezpodmínečně. No excuses. Já jsem obecně zmrlinomil, magnum mám ráda a vyrobit si svoje vlastní (i tu známku "M" si na ní můžete vybrat!) je asi sen každýho zmrzlinomila. V Selfridges jsme pak ormkli hodinky, co by vás vyšly stejně jak nemovitost ve Španělsku a já si při míjení luxusních butiků docela oddychla, že už mě tyhle materiální věci nechávaj chladnou. Je to fajn pocit, ne že ne.





 Večer jsme nasedli na vlak a ten nás přes Canary wharf a jeho velkolepé budovy dovezl až na Greenwichskej poledník. Počasí nám, i přes moje obavy, vyšlo úplně bez chybičky a i tentokrát nám západ slunce dotáhnul vyhlídku do dokonalosti. To jsem to ale pěkně "objednala", musim se pochválit :))).













Primrose hill - kopec, kterej mám dá se říct u nosu a nikdy jsem na něm nebyla, jsme pokořili hned další den ráno. Sice lilo jak z konve, ale ven se chodí za každýho počasí, jak říkávala vždycky s oblibou mamka, hehe. Když nechytnete zrovna slejvák a mlhu, je odsud krásnej výhled na central London. Dalším milým překvapením pro mě byl Regent's park, jenž jsme míjeli, abychom se dostali na Primrose. Tolik nádhery na jednom místě! Za mě jeden z nejhezčích královskejch parků tady, na odpolední siestu u fontánky s knížkou v ruce ideální.. :)






V China townu jsme s bráchou měli "velký voči" a nutně jsme potřebovali ochutnat čínský sladkosti.  Já sáhla po nějakejch lahodně vypadajících (podotýkám že opravdu jen vypadajících) bonbonech s pandou na obalu, brácha si vzal nějaký čokobochánky z listovýho těsta. Mamka s přítelem projevili takovou tu hezkou skromnost a vystačili si s obyč vánočkou. Jak to dopadlo? Moje bonbony se nedaly skoro pozřít, bráchovy bochánky celkem ušly, jen jsme zjistili, že se měly dát do mikrovlnky, aby nabyly, takže jsme zblajzly polotovar. Detail. Ve finále byla nejlepší ta vánočka. Co z toho vyplývá? Važme si toho, co v česku máme za dobroty!

Zakoneční dne jsem měla naplánovaný už nějakej pátek dopředu. Rodiče neměli ani tušení, kam se chystáme, jen měli za úkol si s sebou dovýzt něco pěknýho na sebe. Celou dobu v metru byli napnutý jak kšandy a hádali, kam je asi vezmu. Vystoupili jsme na Monument station a abych je pořádně zmátla, zamířili jsme k řece. Tak si bláhově mysleli, že je čeká projížďka lodí, haha. Když jsme vyrazili na místo, rodiče se zastavili pod vysokánským mrakodrapem a volali na mě, že si to chtěj jenom rychle vyfotit a hned jdou. A na to já "Tak to ani nemusíte, protože my jdeme dovnitř.." Když se ve výtahu rozsvítilo číslo 37, začal pro nás ten nejúžasnější večer. Sky Garden vyhlídku jsem absolvovala jen za bílýho dne (je zdarma a bookuje se online), ale mít tady svůj stůl s výhledem na celej Londýn? Fíha. Ochutnávali jsme naprosto famózní koktejly, povídali si, smáli se a zažívali to, čemu se teď s oblibou přezdívá "prostá přítomnost". A Londýn jak na dlani nám byl tou nejkrásnější možnou kulisou. Asi nemusím říkat, že to byl jeden z těch neskvělejších rodinnejch večerů.... <3

Roztomilost level million..růžovej koktejl s cukrovou vatou přidělanu kolíčkem? Asi si umíte představit moje nadšení... :D Trošku infantilní, ale naprosto geniální!




Maminka princezna <3





Další várku fotek a zážitků očekávejte příště, je toho fakt kupa! Vy mi dejte vědět, co v Londýně oslovilo vás, případně kam byste se rádi vydali... stejně, z pohledu turisty ten Londýn vypadá úplně jinak, zamilovat se je opravdu snadný. Věřte mi. Mějte se krásně, pusu :*

12 comments:

  1. To je tak nádherně napsanej článek s tak nádhernejma fotkama <3 Jani, musím říct, že se tady z toho stal můj nejvíc nejoblíbenější blog, působíš na mě jako strašně skvělej člověk a doufám, že se jednou poznáme!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Domi, nemusím ti asi říkat, že po přečtení tohohle komentáře jsem se v práci pak usmívala celej den jak blbec? <3 To je tak hezký co píšeš!!! Moc mě to těší a o to víc, že ty na mě působíš úplně stejným dojmem...a připadá mi, že bychom si hroozně moc rozumněly :D Přijde mi, že jsme i stejný povahy, nebo alespoň to cejtím z tvejch článků. No tak snad jednou!!:)))

      Delete
  2. To je taková nádhera! Připravila jsi rodičům překrásnej program, museli být nadšení! Ten sky garden vypadá fakt božsky a stejně tak tvůj cute drink! Nejkrásnější jsou paradoxně ty chvíle, které člověk nemá nijak moc zdokumentované <3

    ReplyDelete
  3. Boží fotky. Ten piknik je tak kouzelný, skvělý nápad jako z pohádky. Taky bych si ho ráda udělala, jen moc není čas.
    A ty drinky a ta vyhlídka! Věřím, že jste si odnesly samé pozitivní zážitky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čas se na tyhle krásný věci musí najít, věř mi.. :) Stojí to za to. A mockrát děkuju Karin!

      Delete
  4. nádherné fotky! věřím, že jste si to moc užili :) těším se na další články;)

    ReplyDelete
  5. Úžasný Jani!! :-) Minulý týden jsem mluvila s mamkou, byla moc nadšená a říkala, že jsi to měla krásně naplánovaný a užili si to :) Mám za Vás radost :-* a fotky opět top!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faakt, pochlubila se jo? :)) A děkuju moc zlato!:*

      Delete
  6. Ahoj :) Máš krásné fotky a umíš ty články krásně napsat :) Chtěla jsem se zeptat když žiješ v Londýně :) do toho Sky Garden jde se tam dostat i bez rezervace ? Já totiž slyšela, že do 11:00 sse tam dá jít i bez rezervace.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Tess, za prvý - moc moc děkuju za tak milou pochvalu!:)..za druhý - Sky Garden jako taková, mám na mysli vyhlídku, se musí zabookovat jedině předem online, bývá to dost narvaný, takže to chce hodně dopředu. Co se baru a restaurace týče, tak tam se místa rezervovat nemusí, můžeš přijít normálně na recepci a oni tě buď hned usadí a nebo si na uvolnění místa musíš počkat. V rámci baru je možná i návštěva vyhlídky, ale jen do určitý hodiny, mám pocit do 9 do večera? Pak je to zavřený...takže tak:) Kdyby tě ještě něco zajímalo, klidně se ptej.

      Delete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3