Friday 27 January 2017

MY CURRENT TRAVEL-WISHLIST

To, že cestování je něco, co mě ohromně naplňuje a tvoří podstatnou část v mém životě, to asi víte všichni, kdo mě už nějaký ten pátek sledujete... :) Pokud cestování znamená to samé i pro vás, neváhejte a cestujte tak, jak nejvíc vám to jen vaše možnosti (a občas i peněženka) dovolí. Teď je podle mě doba, kdy cestování nabírá úplně jiných rozměrů. Doba, kdy fulltime-traveller není sprostý slovo, ale povolání a doba, kdy se tenhle - dříve jen koníček - pomalu stává trendem a životním stylem valné části naší generace. A to je úžasný! Máme možnosti, o kterých dřív nikdo nesnil, destinace, jenž kdysi bývaly něco "nóbl" jsou teď běžná věc a naše naivní dětský sny "chtěl bych jednou procestovat celej svět" najednou nabírají jakousi víc a víc reálnou formu. Pamatuju si sebe jako malou, když se v našem městě šuškaly řeci typu: "Nojo, vždyť támhleti lítaj každej rok na Kanáry, ty si žijou"....(já v domnění, že Kanáry jsou…no, něco jako Havaj......) Nebo kámoška ze základky, která se ve třídě zmínila, že byla na Elbě a já věděla úplný kulový, kde to je a představovala jsem si exotickou destinaci na konci světa. A ono ejhle…Itálie. Mým snem bylo vždycky cestovat a objevovat. Už od mala. Věděla jsem v hloubi duše, že i když s našima jezdíme nejdál do Chorvatska, jednou tam na mě bude čekat něco víc. A přišlo to. Doba, kdy řeším případný odlety do Austrálie nebo na Bali, ale v duchu se stejně těším nejkrásnějšíma vzpomínkama právě na ty rodinný dovolený v Chorvatsku, kterejm se prostě nevyrovná ani sebevětší exotika za desítky tisíc.



Upřímně, nejsem úplně takovej ten klasickej "dovolenkovej" nebo "eurovíkendovej" cestovní typ. 

Hledám neustále cesty a možnosti, jak v zemích nejlíp bydlet/studovat, než abych tam jela jen na dovolenou. Možná je to i tím, že ve svým životě si momentálně připadám volná jako pták a mám pocit, že můžu žít kdekoliv na světě. Je ale jasný, že až se jednou usadím, budu si nadšeně zařizovat byt a začnu "normálně” pracovat, cestování pro mě nabere zase úplně jinej směr. Může to bejt za 4 roky, nebo taky klidně za 2, kdo ví. Můj život je nepředvídatelnej, stejně tak jako já, takže se sama nechám překvapit, kolik nápadů a myšlenek se mi v kebuli ještě zrodí. A hlavně - kolik z nich doopravdy uskutečním. A protože jsem studovala cestovní ruch, byla by ostuda, abych se v tom světě nějak obrazně neorientovala. Řekla bych, že mám celkem přehled a z toho taky pramení množství zemí, které bych jednou chtěla vidět. Každopídně, víte, co mě vždycky hrozně baví na letištích? Když s Davidem stojíme v odletový hale, mžouráme na tabuli, kde marně hledáme naši destinaci a já mezitím z rukávu vysypu všechny země, jejichž hlavní města svítí na screenu. Ne, že bych chtěla machrovat, ale proč si jednou trochu nezamachrovat, když máte možnost, že? :D 

Aktivní cestování je to nejlepší cestování a upřednostňujeme ho asi všichni z nás, o tom žádná. Já si ale pravidelně užívám i to pasivní, baví mě poslouchat příběhy lidí a nechávat se inspirovat jejich dobrodružstvími a zážitkami z cest….ráda se dozvídám zajímavosti, tipy a nevšední informace o zemích, ať už prostřednictvím blogů, časopisů nebo právě prostřednictvím těch příběhů. Jakmile narazím na skvělej travel-blog, mám na pár hodin o zábavu postaráno. A co teprv, když je to češka žijící v zahraničí :)).  

A jaký, že jsou ty moje vysněný místa na zemi.....a proč?

1. Austrálie - ...Překvapeníí! To jste určitě nečekali, že jo! :D Myslím, že není třeba dlouhého vysvětlování, můj “ Australian dream" ještě asi nějakou tu dobu potrvá. A co že mě u protinožců tolik láká? Krom pohodovýho životního stylu, bělostnejch pláží a věčnýho slunečna, je to samozřejmě i surfování, angličtina jako hlavní jazyk, šnorchlování, obrovská možnost cestování a taky Velkej Bariérovej. Řekla bych, že asi tak úplně všechno.

2. Nový Zéland - ...hory, kopce, zeleně, jezera, hiking, sezónní práce a dechberoucí scenérie jako z Pána prstenů. Nic víc tohle nepotřebuje!




3. Papua New Guinea - Jsem blázen a mým snem je podniknout expedici na ostrov, kde stále žijou pomalování domorodci a kanibalové...to je pro mě vrchol divočiny a adrenalinu :D



4. Bali - I když se s tímhle Indonéským ostrovem momentálně roztrhl pytel a je na něm docela “přečechováno”, na mém travel-listu bude pořád, ať se dějě, co se děje. Jako úplně první destinace, co mě ve spojením s dobrovolnictvím napadla, byla Srí Lanka, jenže potom jsem se totálně upnula na Bali a snila o tom pomáhat právě tam. Jak už to tak bývá, osud to chtěl jinak a společně s Davidem dokonale zpracoval moje první přání. A Bali na nás pořád ješte čeká, já to vím.. :)

5. Maledivy - Zkuste si představit mojí reakci, když jsem zjistila, že letenka ze Srí Lanky na Maledivy stojí 3 tisíce…….

6. Filipíny -O Filipínách jsem vždycky snila jako o destinaci s nejbělejším pískem a tyrkysovou vodou…proto mě hodně překvapilo, když z Filipín spoustu lidí utíkalo do Londýna. Říkala jsem si, že to jsou blázni. Takhle to přesně dopadá, když máte o něčem zkreslené představy. Filipíny jsem poznala blíž až tady, kde jsme měli možnost strávit nějaký čas s dobrovolnicí Trishou, která je právě odtamtud. A i tak bych se tam jednou chtěla mrknout. Btw.: Trisha je fulltime travel-blogerka, živí se focením a psaním a life-couchingem. A je to jeden z nejvíc inspirativních lidí, co jsem kdy potkala. A to se mi mockrát v životě nestalo, že bych byla z někoho tak unešená a vydřená.. :D O tom, kdo a co všechno mě tady inspirovalo bude stopro  velkej článek :)

7. Podniknout plavbu po Karibiku záoceánskou lodí

8. Exumas Bahamas - Místo, kde se v oceánu můžete cachtat s nejvíc roztomilejma vodníma čuníkama, hladit a mazlit žraloky a nechat se jima dobrovolně obklíčit? Ano prosím!



9. British Virgin Islands - Ráj, hotovej ráj na zemi! Tak třeba jednou….třeba svatební cesta? :D



10. Šalamounovy ostrovy 



11. Fiji  - Mám zafixované jako pustý ostrov posetý palmama a jemným pískem. A Kristýnka z  HelloChristie mi to svými zážitky z Fiji jen a jen potvrdila!:)

13.Nepál


14. New York - Když jsem byla malá a frčely americký komedie typu "Jeden den v New Yorku" nebo "Pravá Blondýnka", říkala jsem si tyjo, jednou budu bydlet v Americe a budu taky děsně slavná a bohatá. Jsem ráda, že jsem prozřela a došla k závěru, že tam asi díru do světa neudělám.. :D Amerika mě celkově nechává chladnou, ale NY? Ten chci alespoň jednou za život vidět <3

15. Podniknout roadtrip Jižní Amerikou - Brazílie, Chile, Peru..

16. Turecko, Pammukale


17. Egypt - Egypt byl vlastně 1.zemí, která zapříčinila moji lásku k cestování. Čekala mě první dovolená bez rodičů a já ze všeho nejvíc toužila po tom, potápět se v Rudém moři, prozkoumávat pyramidy v Gíze a plavit se po Nilu. Nakonec jsme s kámoškou skončili v Chorvatsku. Možná je to i dobře. Terka byla blonďatá a tak se mohlo taky stát, že by mi ji unesli a prodali za velblouda.. :D

18. Dubai - Dubai mě nikdy nelákala a nechápala jsem, co na ní všichni vidí. Teď už mi  vše dává smysl. Stačil totiž 13ti hodinovej lay-over a já se zamilovala. Vlastně nestačil...proto se tam jednou chci vrátit! 

19. Keňa - Tak nějak jsem vždycky tíhla k Africkým zemím, ani nevím přesně proč. Asi mě lákala ta odlišnost a styl života, kterej je pro nás Evropany takřka nepředstavitelnej. Fascinovali mě všichni ti cestovatelé na školních přednáškách, co procestovali Afriku, pomáhali místním lidem a zažívali a viděli neuvěřitelné. Zanzibar nás okouzlil, tak příště by to mohla být..hmm třeba Keňa? :)


20. Kapverdské ostrovy

21. Norsko - V době, kdy mi bylo asi 16 a já se zaujetím sledovala všechny ty blonďatý severský blogerky, bylo Norsko zemí, kde bych jednou ráda bydlela. Jak šel čas, měnily se i moje sny a já se přeorientovala na země s trochu teplejším klimatem. Norsko je ale pořád místem, kam se chci jednou minimálně podívat. Vidět Oslo, všechny ty malebný rybářský vesničky...a taky fjordy. A polární záři!

22. Řecko, Santorini - Není asi nikdo, kdo by na instagramu nezahlédl fotku tohoto bílo-modře laděného malebného ostrůvku, jenž je obklopen černými plážemi a sálá z něj něco nepopsatelně krásnýho. Pro mě vrchol romantiky vážení, jednou tam nutně musím zavítat.


23. Francie, Provance ….a pěkně karavanem nebo na motorce.



24. Portugalsko, Lisabon, Algarve, Porto


25. Sardinie 

26. Španělsko, Barcelona 

27. Formentera - Řekli byste, že tohle překrásný místo se nachází v Evropě?!


zdroj všech obrázků: pinterest.com

28. Benátky - Romantickou plavba na gondole v kombinaci s italskou zmrzlinou a tou nejlahodnější kávou, tu beru všema deseti!

29. Amsterdam - Možná jsem poslední člověk na světě, co ještě nebyl v Amstru, co myslíte? :D

30. Procestovat znovu Anglii - Něco málo jsme za ty 2 roky života v UK stihli, ale ne zdaleka všechno to, co jsem plánovala. Hlavně tedy pobřeží, které, ač to moc lidí netuší, je místama vážně půvabné .. :)

....těch vysněnejch míst mám samozřejmě mnohem víc, ale to by nám na to nestačil jeden, možná ani dva články... :) Tak budu alespoň doufat, že mi na to bude stačit můj život haha! A vás poprosím o jedno - napište mi do komentářů VAŠE vysněné destinace a co vás na nich láká. Moc ráda si počtu na tohle téma a třeba se i inspiruju. Takže...go for it! <3

10 comments:

  1. Super destinace, tak ráda bych se do nich podívala. Na Pammukale v Turecku, v Egyptě a na Santorini jsem byla, naprostá nádhera :) Ale i ja toužím po NY nebo po procestování Jižní Ameriky, ach...

    ReplyDelete
  2. Krásná místa! My plánujeme NY, Californii, Činu, Amsterdam a snad spoustu jiných zemi a míst :)

    ReplyDelete
  3. všetky miesta vyzerajú skvele a prajem ti to, lebo budem mať o čom čítať a pozerať všetky tie úžasné fotky z tých miest :)

    ReplyDelete
  4. Na Sardinii bysme chtěli někdy na dovču, ale nejspíš skončíme někde v kempu :D a neboj, já v Amstru také nebyla :D
    Máš to krásný, Jani :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ou, tak doufám, že mě vezmete do kufru :* a děkujuu věrná čtenářko <3

      Delete
  5. Tak to ti úplně závidím, tolik zemí snad ani za celý život nejde ani navštívit :) Já osobně nejraději jezdím každý rok do Chorvatsko a Egypta a na nic víc nemám odvahu. Ale přeji ti ať ti všechna tato místa vyjdou a hlavně o tom piš. Během dneška jsem přečetla strašně moc článků od tebe a hlavně Srí Lanku jsem u dobré kávy shltala celou, moc pěkné cestopisy a úplně si tu zemi dokážu představit dle tvého popisu. Děkuji

    ReplyDelete
  6. Skvělý seznam plný inspirace, některá místa jsem si uložila do svýho dream listu na pinterestu :) Některé mé vysněné destinace: New York (tento sen se mi splní už letos v květnu), Maroko, Bora Bora, Santorini, Japonsko, Barcelona (byla jsem tam před 6 rokama a byla to jedna z nej dovolených a nutně tam musím znovu!), Formentera (tam jsem byla na krátkém výletu z vedlejší Ibizy a chci tam znovu a alespoň na pár dní), Lisabon,...myslím, že bych mohla pokračovat ještě hodně dlouho :)

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3