Tuesday 5 May 2015

OXFORD TRIP

Ahoj všem!

Další město, kam bych vás chtěla alespoň takhle virtuálně vzít je Oxford. Dříve jsem měla s tímhle městem spojenou jen univerzitu, což se asi vybaví každému z vás, já mám pro vás ale něco lepšího. Teď, když se řekne Oxford, vybaví se mi především Harry Potter! Je to překrásné historické město a troufám si říct, že druhé nejhezčí hned po mnou tolik opěvovaném Londýně.


University church of St Mary the Virgin
Christ churh memorial garden


Když jsme vystoupili z autobusu, hned na mě dýchla taková ta historická atmosféra, na každém rohu stála alespoň jedna historická budova  a první co jsem prohlásila bylo, že si připadám jak v Harry Pottrovi. Taky, že jo! Jako první jsme se šli projít k obrovskému nádvoří, kde se film natáčel. Počasí nám nevyšlo zrovna nejlépe, bylo celkem zataženo a chvilkama i dost pršelo, ale k Oxfordu se tohle počasí prostě dokonale hodí. Nádvoří je celkem rozlehlé a skrz něj můžete procházet různými dalšími parčíky, zahrádkami a menšími nádvořími. Jinak uvnitř se nachází ona slavná bradavická jídelna bez stropu, která se ve filmu zdá veliká, ale ve skutečnosti je o dost menší a prý to není nic ultra skvělého. Nám stačilo to okouknout jen tak zvenčí, takže jídelnu jsme vynechali.

Christ church college


A co dalšího zajímavého ještě můžete v Oxfordu navštívit? Najdete tu dokonce i knihovnu a ošetřovnu z Harryho, jen se připravte, že za návštěvu všech těhle srand zaplatíte nemalou částku. Na druhou stranu, jak často se na taková místa člověk dostane, že :). Co stojí ještě za zmínku je určitě Radcliffe square, bízko kterého najdete most, pod kterým podlétavali mozkomoři. Musím říct, že všechno je ve skutečnosti strašně maličké :D.


The bridge of Sighs


Co se mi na Oxfordu asi nejvíc líbilo, tak jsou to ty úzké, zapadlé uličky, kde najdete spoustu vintage obchodů se zajímavým zbožím a nádherné domky s podloubím. Večer si nedokážu představit něco víc romantického. A pokud jste velkými fanoušky Harryho, tak také nepřijdete zkrátka. Je tu spoustu malých krámků, kde si můžete pořídit například svetr nebo mikču (Nebelvír, Havraspár i Zmijozel :D) a aby jste měli kompletní mundůr, tak i šálu a kouzelnou hůlku skoro jak od Olivandera. Jo a ve výloze měli dokonce i Nymbus 2000!!:D. Jen z těch cen se vám nejspíš protočí panenky. Ani na mlsouny se nezapomnělo a prodávájí tu takové ty žáby s kartičkou uvnitř nebo Bertíkovy fazolky stokrát jinak. Mimochodem příchuť zvratky nebo hlína jsou fakt lahoda, takže doporučuji jen pro silné nátury. Určitě to nebyla má poslední návštěva Oxfordu, takže příště se pokusím vám nafotit i ošetřovnu a jídelnu, pokud se mi to nějak podaří a report bude spíše v takovém "Pottrovském" duchu. Co vy na to?









Já si teď užívám konečně dovolenou v česku plnými doušky, mám spoustu plánů a schůzek a nejspíš se rozkrájím, protože to všechno nemůžu nikdy stihnout. Oproti Anglii je tu teda větší vedro a dusno a taky si užívám ten pocit, kdy mi silný vítr nehází každou minutu vlasy do obličeje a já můžu jít normálním tempem jako člověk a nevypadám při chůzi jako robot, kterej se právě zasekl na místě. A to fakt nekecám, ten vítr je tam občas až takhle silnej!:D

Mějte se krásně a pokud někdo z vás v Oxfordu byl, budu se těšit na vaše tipy a postřehy:)!

13 comments:

  1. Jo dík, jdu si pustit Harryho!! :D

    ReplyDelete
  2. To je super článek! A já právě objevila tvůj blog! :D :)*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé Miuš, takový komentář od jedné z mých nejoblíbenějších blogerek nesmírně potěší <3 Děkuju!

      Delete
  3. Moc krásné fotky :)

    PS: Moc ráda bych tě pozvala na svůj blog, kde právě probíhá GIVEAWAY!:)
    www.lovies47.cz

    ReplyDelete
  4. Very nice photos:)) xx
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    ReplyDelete
  5. V Oxfordu jsem ještě nebyla, ale určitě je na mém seznamu míst, kam se podívat. :)

    A na další články o tvém životě v UK se moc těším!

    Ela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě do Oxfordu zavítej, pokud budeš mít možnost! Je to krásné městečko:)

      Delete
  6. tak to je další super článek, a jak daleko máš od bydlište oxford? .-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji Kristýnko, to potěší! Od Oxfordu bydlím zhruba hodinku a půl autobusem:)

      Delete
  7. Opravdu skvělý blog, který opravdu o něčem je. Neni pouze o tom jak se namalovat a kopirovat ostatní blogerky jak je to známé v Čech. Moc se mi tvůj blog líbí.

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3