Saturday 30 May 2015

LONDON - TIPS #1

Pevně doufám, že následující 3 měsíce utečou jako voda a než se nadějem tak už budem během odpoledne piknikovat v Hyde Parku a po setmění se vydáme do víru velkoměsta objevovat další krásy nočního Londýna..., protože v noci je Londýn naprosto kouzelný! I když on je úžasný za jakékoliv části dne. Nemůžu se stěhování dočkat a vůbec celkově se strašně těším na novou práci (možná stejnou jen v jiném casinu) a na další skvělé lidi, které zase potkám. A taky na úžasnou Brigitte, kterou jsem si v práci tak moc oblíbila, chodily jsme spolu večer do pubu na koktejly a prokecaly jsme nespočet hodin a byla to prostě taková "moje krev" a teď mi odfrnkne do Londýna. No, ani se nedivím, na druhou stranu, co tady. Tak jsem to obulely a život jde dál. Ale teď už k článku. Dneska bych se s vámi ráda podělila o zajímavá místa, která v Londýně určitě stojí za to navštívit a třeba vám přinesu i trochu inspirace, pokud v budoucnu jeho návštěvu plánujete. Letenky jsou opravdu levné, takže když si dáte trošku práce se sledováním cen a budete trpěliví, dostanete se sem i za 800,- a to se rozhodně vyplatí. Článků na téma Londýn bude určitě nespočet, jen si musíte chvíli počkat, než vás budu moct obohatit o tipy a zkušenosti z  každodenního života:). Tak jdeme na to!


CAMDEN TOWN

Ulice praskající ve švech,  obchody, kde nakoupíte úplně všechno od punkových věcí, šatů ve stylu baroka, až po bábušky a komiksy z roku 1980. Z každého obchodu se line jiná hudba a nedivte se, pokud vás na ulici zastaví začínající rapper a nasadí vám sluchátka, aby ste ohodotili jeho nové cédéčko a případně ho podpořili jeho koupí. Ano, tohle je čtvrť Camden town. Když jsem kdysi dávno před holkama vypustila z pusy, že nevím co je Camden a že jsem tam nikdy nebyla, koukaly na mě jak na největšího blázna s pusou dokořán. Teď už chápu proč. Tohle je to místo, na které jsem čekala a přesně takhle jsem si představovala ten pravý Londýn. Znáte ten pocit? Máte o něčem představu a ve skutečnosti je to vlastně trochu jinak. A najednou se zjeví všechny vaše představy na jednom místě. Co mě zaujalo jako první byly všelijaké různobarevné budovy těsně vedle sebe, kdy z jedné trčela hlava draka a z druhé hadi. Ta atmosféra je prostě nepopsatelná a najdete tu jak nespočet obchodů, blešáků, zajímavých restaurací, tak i obrovský Street food market. Každý si tu podle mě najde to své a i když si nic nepořídíte, tak co si domů rozhodně odnesete je perfektní zážitek!














NÁDRAŽÍ KING'S CROSS

Doufám, že máte všichni připravené své kufry a sovy, protože za 10 minut nám to jede do Bradavic! Nástupiště 9 a třičtvrtě opravdu existuje a najdete ho v Londýně na nádraží King's Cross. Pokud vás neodradí ani stokilometrová fronta, můžete si tu vypůjčit šálu a nechat se (zdarma) zdokumentovat jak mizíte ve zdi s košíkem a sovou :D. Já na to čekání neměla nervy, chtěli jsme stihnout i něco jiného, tak třeba příště:)


GREENWICH

Dalším nádherným místem, které určitě stojí za to navštívit je Greenwichský nebo-li nultý poledník. Když mi bylo asi 13, byla jsem tam poprvé se školou, ale asi chápete, že jsem to vnímala ještě trochu jinak a nebyla z toho nějak hin. Krom toho, že za tuším asi 10 liber můžete stát jednou nohou na západní polokouli a druhou na východní, je tu také neskutečně překrásný výhled na Londýn. Máknete si sice trošku do kopce, ale to panaroma stojí za to:) Dole se pak nachází celkem pěkný rozlehlý park, kde si můžete jen tak posedět na lavičce a načerpat energii. 






M&M'S WORLD

M&m's mi chutnají sice jen ty s arašídem uvnitř, ale obecně jsem velký sladkomil, takže do jejich bonbónového světa jsem se podívala moc ráda. Budova má 4 patra a najdete zde snad úplně všechno od ručníků, hrnků, postaviček až po kšiltovky a autobus. Vše rozdělené podle barev! A pokud vás zajímá jejich laboratoř, tak v dolním patře do ní můžete nakouknout a prohlédnout si jak precizně naplňují každý pytlíček. No a nakonec si jeden vlastnoručně namixovaný sáček můžete odnést. Jen si dejte pozor na množství, protože u pokladny by vás pak mohla dost rozhodit cena :D.






A co vy? Máte nějaké další zajímavé tipy? Budu se moc těšit na vaše komentáře.

Mějte se krásně a slibuju, že další článek už nebude s takovým zpožděním!:)

1 comment:

  1. jéé Janinko já se opravdu musím co nejdříve podívat do Anglie ♥ vypadá to vždycky tak parádně z fotek :) .. a nejvíc ze všeho (mě jako vášnivou milovnici sladkého) teda láká M&M's world ♥ tam musííím jíít :D

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3