Thursday 19 November 2015

HARRY POTTER WARNERBROS STUDIO

A je to tady. Konečně došlo na tenhle dloouho očekávanej zážitek - na návštěvu Warner Bros studia a já se vám teď pokusím popsat každičkej detail, zajímavost a hlavně moje pocity, v kterých se mísilo především takové to klasické dětské nadšení, čistá radost a zkrátka pocit splněnýho snu! Areál se nachází asi hoďku a půl od centra Londýna a předem upozorňuju, že není možné si lístek koupit až na místě, je tam totiž pořád tak natřískáno, že vstupenku je třeba si zabookovat dopředu. Normálně vstupenka stojí kolem 30ti liber, my to měli i s jízdou Pottrovským autobusem a s filmama za 60 :D. Kdybych tam šla znovu, rozhodně se na ten bus vyprdnu. Tlačí vás čas...a musíte to projít za 3 hodiny, který jsou na TOHLE místo prostě fakt málo. Takže tak.



Naše vstupenka do Bradavic:D



Hned na začátku naší tour jsme zjistili, jací jsme šťastlivci, jelikož začíná období Vánoc, takže jsme se mohli těšit i na to, až na nás dýchne vánoční atmosféra v podobě nádherné výzdoby v Great Hall a po Příčné ulici linoucí se vůně skořice a vanilky..Řeknu vám, že už jen začátek nás dostal totálně do kolen. Usadili nás do místnosti, která připomínala kino a po chvilce se na obřím plátně objevilo hvězdné trio a tak nějak ve zkratce nás Harry, Ron a Hermiona provedli celým natáčením, jejich pocity a hlavně místem, na kterém jsme se my právě nacházeli a pro ně bylo 10 let domovem. Na konci byl záběr na hlavní bránu do Bradavic a v tu chvíli se plátno vyhrnulo a my před sebou měli přesně tu samou obrovitánskou bránu, za kterou se skrývala dechberoucí Bradavická jídelna. A tou započala naše cesta do úplně jiného světa...toho pohádkového, toho filmového a hlavně kouzelného.

Moje první dojmy byly asi následující. Za prvé - všechno je tak strašně maličký! A za druhé - ježiš já nemůžu uvěřit, že se to tady fakt natáčelo a my tady jsme! To je hustý! Všechny kostýmy, masky, kulisy...všechno bylo použito ve filmu a bylo přísně střeženo. Pokud jste opravdoví fanatici, můžete si tady zamluvit dokonce i sváteční hostinu!:)





Snad první věc, na kterou upozornili, že jídlo není pravé, protože by shnilo.. :D Škoda!






Měli jsme možnost vidět kostým každé postavy a u něj si přečíst, kdo ho nosil a v jakém díle..a co bylo potřeba na jeho uskutečnění a tak dále..






Studio si představte jako takovou obrovskou Zoo, kde za zábradlím najdete místo slonů například Nebelvírskou místnost a místo opiček v klecích jsou sovy a Phoenixové...My byly vždycky u vytržení, když jsme objevili něco z nějakého dílu, co jsme ani nečekali, že tu najdeme :D Asi si to dokážete představit... Všechno bylo tak perfektně udělané, do posledního detailu a ani si neumím představit tu práci a čas, kterou tomu všemu 10 let obětovali... a stálo to za to!




Jestli pak uhodnete, z kterého dílu jsou tyhle kostýmy? :D Můj nejoblíbenější!


Strašně mě bavilo zkoumat ty nejmenší detaily jako paruky, vousy, doplňky...a po pravdě, aby si to člověk všechno důkladně prozkoumal a pročetl, musel by tu strávit nejmíň 5 hodin. A prý se našli i blázni, co tu byli zavření dokonce 14 hodin! :D






A tady už Nebelvírská společenská místnost...




Všelijaké plášťě..včetně toho neviditelného.


Snažila jsem se číst popisky, ale šlo to dost těžce, jelikož po chvilce jsem hned zase slyšela "Jani tyjo pojď sem tady je Brumbálova pracovna!!:D" chápete ne..








A teď už nějaká ta magie a lektvary. Nejvíc mě dostaly tyhle kotlíky - samy se míchaly!! :D



Snape v celé své kráse.


Všichni herci ze zvířecí říše byly důkladně trénovaní..



Tady byl stánek, kde názorně ukazovali, jak se do filmu vyráběl sníh a oheň. Oheň byl jen prudce osvětlený kouř a sníh jakási bílá pěna z hračkárny, která vypadala fakt reálně!


Hagridův domek a spousta harampádí :D


Tohle byla taky pecka. Byly tam tlačítka, který když jste zmáčkli, mrkev se začala sama krájet, svetr se sám pletl...a nádobí se samo umývalo :D Geniální, no ne!!? :D


Všechny scény, kde se lítalo v autech, na košťatech a motorkách, se natáčely klasicky před zeleným plátnem a pak to jen šoupli do filmu :)




Otočné schodiště mě teda pěkně zklamalo!:D


Jestli si pamatujete ty hejbací obrazy, tak v reálu jsou to tyhle krásný zelený...:D 


Brána do tajemný komnaty a trezor 713, kdo uhodne co se v něm ukrývá?


Nevím proč, ale tahle scéna mi hodně utkvěla v paměti. Vedle stolu byla obrazovka, kde se prolínalo natáčení téhle scény s tím, co pak bylo ve filmu a když jsem se pak po shlédnutí koukla na tenhle stůl, dost to na mě zapůsobilo a až mi běhal mráz po zádech...Jinak ten, jehož jméno se nesmí vyslovit mi přišel tak stokrát horší v "realitě", než pak osvětlenej ve filmu :D..






Tenhle koutek, který patřil Dolores byl nejvíc cute :D






Strašně moc mě bavily tyhle cedule, povídání a různý zajímavosti, který si člověk sám dohromady neposkládá :)


A konečně přichází na řadu Bradavický express..a fakt houkal a fakt z něj šla pára! Dokonce jsme mohli jít i dovnitř, kam jsme se sice sotva vešli, ale působilo to na nás neskutečnou atmoškou. Taková ta vůně půdy...a starých, zaprášených sedaček..






Můj pohled samozřejmě upoutaly diáře (klasika), ale v tu chvíli mi bylo těch 15ti liber docela líto, notýsků a diářů mám...řekněme tak akorát :D


Sladkosti, sladkosti a zase sladkosti <3


A taky mám konečně správňáckou fotku s košíkem!







Líbilo se mi, jak všude měli tyhle zelený plátna a na obrazovce vás pak promítali jako že letíte na koštěti nebo jak lítáte v trabantu :D...co už se nám pak líbilo o trochu míň byla cena za fotku + video 40 liber. Fotka s koštětem dražší jak vstup, proč ne :D Každopádně sranda byla, to se musí nechat :))


No a kdo by si nepamatoval tuhle scénu, že jo? :D


A úplně finální kostýmy..


Všechny plánky, noviny, dopisy a knihy, prostě jakejkoliv papír, co jsme viděli ve filmu..všechno bylo ručně vyrobeno, to je neuvěřitelný co?


Tak a můžu se pochlubit, že jsem v UK viděla i třípatrovej autobus :D


Zobí ulice 4, Kvikálkov...




Bradavickej most..dokonce v něm byla i pěna z hračkárny vánice !



I mega šachy tu měly svoje místo..


Kluci v trabantu a Davidova pusa od ucha k uchu, doslova :D


Mám super výraz.. David jen prohodil " No tys asi nikdy nejela na motorce viď" :D


Maskérna..






Tady na fotce výše můžete zrovna vidět jak probíhala příprava Baziliška..




A zase něco z mojí oblíbený části - vodní panny, ďasové a všelijaký potvory..




U většiny masek se ovládala na dálku mimika..




Hagridova maska přímo v akci :))







Příčná ulice byla jedním slovem boží! Nechyběl Olivander, obchod s kotlíkama, sovama, kadeřnictví,  různé bylinné obchody..no a nádherná vůně vánoc a umělé osvětlení, kdy chvilku byl den a pak se pomalu stmívalo tomu dodávalo tu správnou šťávu. 




Tady se zrovna někdo procházel v neviditelném plášti..










Tohle mě taky dost zaujalo...


Když jsme konečně vkročili do téhle sekce a spatřili Bradavice v celé své kráse..bylo to něco nepopsatelnýho. Byly maličký (no tak samosebou, oproti filmu :D) a strašně pěkně udělaný. Řekla bych, že to byla stopro jedna z nejkrásnějších kulis.










Všechny záběry na Bradavice byly natočeny přesně na tomhle místě...uaaa, ty detaily jsou neuvěřitelný!



A mám pro vás  další takovou zajímavost. Věděli jste, že se u Olivandera nachází celkem 4 tisíce hůlek, všechny byly speicálně ručně vyrobené a každá na sobě nese jméno toho, kdo se nějakým způsobem na filmu podílel?





A kam jinam zavést naprosto unešené návštěvníky plně nabité dojmů úplně na konec? No přece do obřího gift shopu! Aby se přesně lidi, jako jsem já sladce rozplývali nad heboučkou plyšovou Hedvikou (která jen tak mimochodem HEJBALA HLAVOU) a nutně jí potřebovaly domů jako suvenýr. 


Tenhle zážitek řadím rozhodně k těm nejlepším a jsem strašně ráda, že jsem měla možnost se sem podívat, bylo to neskutečný! No a vy mi dejte vědět, jak se vám report líbil, co vás nejvíc zaujalo a pokud budete někdy v Londýně, tohle místo si hnedka dejte na váš must-see list :)). Mějte se krásně, pusu <3

4 comments:

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3