Monday 2 November 2015

Jak chodíme elektřinu kupovat do krámu a další zajímavosti z každodenního života

Ahoj moji milí!

Tak jak jste si užili Halloween?? Využili jste v tenhle den toho, být kymkoliv se vám zachce? Já se na něj letos fakticky těšila, protože prostě....Halloween v Anglii!! Bohužel jsem z něj kvůli pracovnímu nasazení neměla skoro nic, krom toho, že jsme si s D. vyřezali den předem dýničku a já pak ve 2 ráno cestou z práce valila oči, kolik masek jsem měla tu čest potkat. A teda řeknu vám, někteří jedinci se zkrvavenou půlkou obličeje, na sobě chirurgickej mundůr, v ruce operační nástroje..to aby si člověk v noci div necvrnknul do kalhot :D. Všichni byli vyparáděný do posledního puntíku a já se jen stěží prodírala ulicemi Londýna, praskajícími ve švech. Za okny svítily zubící se dýně a já si přesně takovouhle atmosféru představovala. Je docela škoda, že u nás Halloween slaví jen menšina. Jinak vám moc děkuji za nádherné komentáře u předchozího outfitu, při jejich čtení jsem se šklebila od ucha k uchu a udělaly mi fakt obrovitánskou radost, jste skvělí! <3. A já už pro vás mám konečně pokračování "Postřehů a zajímavostí z Londýna", pečlivě si všechno střádám do mobilu a už se mi toho nakupilo tolik, že se s vámi o to musím podělit. Tak jdem na to :)).


  • Co se týče všech bills, tak vodu máme v ceně nájmu, topení - to netopí (jediný co tu hřeje je takovej ten sušák na ručníky v koupelne, takže tepla prej máme habaděj) a elektřina? Pro tu si chodíme do krámu. Nechodí to teda tak, jakože "Dobrý den, prosil bych 50 kilowatů..", ale máme čip, na kterej si dobijeme kredit, např. 20 liber, ten pak strčíme do takové "skříňky" :D a na displeji můžeme sledovat, co a kolik nám nejvíc žere. Je super, že takhle vysledujete největší žrouty elektřiny a můžete pak na základě toho šetřit. V průměru odhaduju, že spotřebujeme tak 60 liber měsíčně .









  • V Anglii je úplně normální, že se nezamyká a to i když máte kliku zvenku, hustý co? Já už tady v Londýně zas až takovej hrdina nejsem, ale v Miltonu jsme nikdy nezamykali a náš dům byl jak průchoďák. V noci jsem občas měla trochu bobky a už jsem živě viděla, jak se nějakej vrah plíží po schodech nahoru ke mně do pokoje, ale naštěstí jsem furt naživu, tradá! :D






  • Věděla jsem, že Londýn je fakt obrovskej, ale že až takhle?? Je rozdělen na zóny, my, co bydlíme v zóně 2 (nejblíž oku, oxford street a všem těmhle srandám) jsme vysmátý jak lečo, no a ti, co jsou v zóně 7 už skoro ani nebydlí v Londýně :D..To berte samozřejmě s nadhledem. Pravdou je, že někteří fakt dojíždí i metrem a busem 2 hodiny do centra..Pokud se chystáte žít v Londýně, připravte se na to, že metro je tady drahý jako blázen. Ceny se odvíjí od zón a jsou v tom dost velké rozdíly. Za zónu 1-2 dáte měsíčně 120 liber (4500 Kč) a ti méně šťastní, co bydlí dál od centra vysolí např i 8000 Kč..
  • Pokud neumíte vůbec anglicky, tak se nevrhněte hned do Londýna. A nebo jo, ale přihlaště se do školy nebo na kurz! Je tu víc cizinců než britů a jak se říká, nemluví se tady anglicky, ale tzv. "londýnštinou". Je strašně těžký najít tady člověka co mluví fakt proper angličtinou a většinou je to taková hatmatilka, s kterou se tu každý sice dorozumí, ale jsou to vesměs základy, které už člověk nerozvíjí dál, protože mu zkrátka stačí. Vidím to hlavně u nás v práci, jsou tam lidi, co tu žijí 8 let a pořád mluví s tím svým rodným přízvukem a řekli byste, že jsou tu tak dva roky. Já se neustálne snažím ten britský přízvuk napodobovat..někdy se do toho totálně zamotám a někdy si naopak v duchu říkám, že tohle znělo fakt hustě! :D Když se ohlédnu 10 měsíců zpátky, vidím u sebe velkej pokrok. Moje angličtina není nic extra, ale už dokážu říct, co potřebuju (už nekoktám jako kdysi :D) a hlavně..rozumím Britům! A to skoro všechno. A je to fakt super pocit:))


  • V těhle mini studiích nejsou pračky, takže chodíme prát do prádelny, jako ve filmu. Zní to sice bezvadně, ale dát 150 Kč za jedno vyprání + další stovku za sušičku už tak bezva není :D. Takže jsme si nakoupili hromady ponožek a spodního prádla...hlavně ať perem co nejmíň!



  • Přijde mi, že tady jsou všichni hrozně kamarádský a otevřený všemu a všem, každej se s váma vybavuje a seznamuje, takže si dávejte bacha až si někdy sednete se zmrzkou a sluchátkama v uších sami na lavičku v centru jako já, připravte se na to, že v mžiku už u vás bude sondit nějakej týpek a podávat vám ruku na seznámenou. Někdy je to až otravný..někdy je to zase strašná sranda. Na halloweena jsem jela v noci domů busem narvaným k prasknutí opilejma lidma a řeknu vám, že větší švandu jsem v buse nezažila :D..V jednu chvíli to tam hlásil jeden týpek takovým způsobem, že se všichni váleli smíchy po zemi a v další chvíli se tam dva úplně neznámí lidi začli hádat, řvali na sebe přes celej autobus a battlovali :D. No a třešničkou na dortu bylo, když z horního patra sešel dolů po schodech vyhublej kluk - jasnej gay, převlečenej za zajíčka..měl na sobě crop top, kalhotky a uši a upřímně, to prostě nešlo se nesmát :D. On jen rozmachoval rukama a holčičím hlasem se všech ptal, co je tady jako k smíchu :D:D..

Tak doufám, že se vám článek ze života líbil a určitě mi dejte vědět, jestli chcete pokračování!:)) Pusu <3

8 comments:

  1. Pokračování chci rozhodně! :D strašně jsem se teď nasmála, takže dekuji za skvělé ráno!! Jinak to praní? To je hustý! Úplně chapu tvuj systém :D:) skvělý článek a taky fotky, těším se na dalsi <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee tak to mám fakt radost, že jsem ti zlepšila ráno!!:D<3..

      Delete
  2. Já miluju jak to umíš všechno skvěle popsat! S každým dalším článkem potřebuju do Anglie čím dál víc! Momentálně mě tady toho ani moc nedrží, tak se třeba konečně hecnu :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 Jsi zlato viď? Jinak..pokud nemáš už v čr co ztratit, tak šup šup :))

      Delete
  3. Určitě chci pokračování!! :D Miluji tvoje články a máš nádherné fotky :)

    ReplyDelete
  4. Pokracovani hned, hned! A uz to musim napsat - ty fotky jsou proste N-A-D-H-E-R-N-Y. Nemuzu se na ne vynadivat.

    ReplyDelete
  5. Musím si zaletět do toho Londýna! tolik nádherných fotek ♥ a parádní článek! Je škoda že v ČR Halloween skoro nikdo neslavi! Já vždycky chtěla a nikdo nikdy nechtěl se mnou! :/:D

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3