Wednesday 30 September 2015

Co mi život v Anglii dal i vzal

Poslední dny na mě vždycky po práci upadají pochmurné nálady a pořád si říkám sakra, vždyť já jen posluhuju lidem a je to fakt mizerný. A hrozně si uvědomuju, jak peníze nejsou všechno a že když vás práce nenaplňuje, je to prostě na prd, ne že ne. David se mě vždycky snaží povzbudit, jako že - HALÓ, JSI V LONDÝNĚ, TO JSI PŘECE CHTĚLA!..Ano chtěla. Když ono je to vážně těžký. Londýn byl něco, co jsem si vždycky strašně přála. Cestování a život v cizině, to byly moje vyhlídky do budoucna a neuměla jsem si představit, že budu denně vysedávat v lavici a šrotit se něco, co mě vlastně ani nebaví. No a teď, teď mám práci v centru Londýna a já blbec přemejšlím, jestli to tady vůbec stojí za to, v noci bulím do polštáře a přeju si, abych další den nemusela do práce mezi ty lidi, s kterýma jsem si moc nesedla. V jednu chvíli jsem měla sto chutí si sbalit kufry, dát Londýnu sbohem a přihlásit se na studium psychologie....no a přesně v těhle mejch zmatenejch chvilkách tu mám Davida, kterej mi vždycky otevře oči a dodá mi sílu překonat všechny tyhle špatný stavy. A on má prostě vždycky pravdu! Nevím proč, ale člověk chce pokaždý to, co nemá. Když jsem byla ve škole, kam jsem se s donucením párkrát dopotácela, neviděla jsem se nikde jinde než v zahraničí. Teď jsou zase chvíle, kdy si pohrávám s myšlenkou, co když jsem si měla nějakou tu školu fakt udělat a najít si pak super práci? A v zápětí zase přehodnocuji celou situaci, protože bych si nedovedla představit ztratit 5 let ve škole a připravit se právě o tenhle vysněnej život v zahraničí. Všechno má svý pro a proti a já si myslím, že jen prostě nikdy nejsme dostatečně spokojený. Každý chce to co nemá, pořád se honíme za štěstím, chceme cestovat, poznávat nová místa, mít přitom pravidelný přísun peněz z činnosti, která je při nejlepším naším koníčkem a i když pak ve finále něčeho z toho dosáhneme, stejně si najdeme něco, co nám chybí. Mně třeba teď chybí neskutečně moc rodina, přátelé a taková ta domácí pohoda, kdy si jen užíváte chvilku se svými blízkými a jste šťastní. Ale to je moje daň za to, že jsem tady. Já si teď neskutečně moc vážím každého hovoru s našima aspoň přes skype a v tu chvíli si vždycky přeju, aby si přes tu obrazovku šlo nejen povídat ale i pořádně obejmout. Občas to potřebuju jako sůl. Na druhou stranu si říkám, že kdybych to tu nikdy nezkusila, nezjistila bych spoustu věcí. Třeba to, že to tady není zase až tak bájový, jak to na první pohled vypadá. Ono totiž..5 nocí v týdnu strávíte v práci, přes den vyspáváte v posteli, načerpáváte energii a nemáte ani pomyšlení na nějakou romantickou procházku po břehu Temže nebo na piknikování a krmení veverek v Hyde parku. A pak jsou ty dlouho očekávaný 2 dny volna, kdy se teprve vzpamatováváte, dáváte do kupy, snažíte se rychle získat nějakej ten sociální život a zkrátka něco dělat, jenže než se nadějete, zase šupajdíte do práce. A taaakhle pořád dokola. Žádný volný víkendy, žádný párty ani akce. A světe div se, i přes to všechno ničeho nelituju.



Pořád je toho tolik, co mi život tady v Anglii dal. Když se teď ohlédnu zpátky, v lednu sem přiletěla vlastně úplně jiná slečna. Taková, která neudržela korunu v ruce, kupovala si nepřeberný a hlavně povětšinou zbytečný množství drahý kosmetiky a volnej čas trávila v parfumerkách a tím, že si doma zkoušela různý kosmetický tutoriály. Z první vejplaty si koupila šíleně drahou zlatou kabelku od Korse (která byla asi jejím největším nákupním failem a momentálně poputuje dělat radost někomu jinému) a bylo jí úplně fuk, že nemá na nájem. Před očima se jí blejskaly všechny ty drahý a luxusní věci, který věděla, že si konečně může dovolit. Nedokázala šetřit, vůbec. Život tady jí ale sakra naučil, jak hospodařit. Nastal čas, kdy jsem byla úplně švorc a mně postupem času začlo docházet, že k životu nepotřebuju tisíce rtěnek (i když jsou jen za libru), ani kvanta drahejch produktů (i když ta barva tvářenky od Benefitu je fakt krásná), ale jen pár opravdu kvalitních produktů, s kterýma si bohatě vystačím. Život přece není o materialistických věcech, ale o zážitcích. Uvědomila jsem si, že tímhle způsobem se zaseknu na jednom místě a k čemu mi pak bude pocit, že ve skříni mám sbírku drahých kabelek? Samozřejmě móda je pořád něco, co mě baví a ruku na srdce, která z nás se nerada hezky obléká :). V poslední době si ale všechno pečlivě promýšlím a sama sebe se ptám - vážně tohle tak nutně potřebuju? Ne! Tak nějak jsem úplně přehodnotila své priority a začala se na svět dívat trochu jinak, možná trochu dospěleji. A obrovskej podíl na tom má samozřejmě i David :). Další z věcí, kterou hodnotím jako pozitivní je, že jsem se naučila příjmat změny, jak ty malé, tak ty větší. Každý jsme v našem životě na něco zvyklí a máme ty své zajeté koleje a neradi z nich vybočujeme. Život nám ale někdy nastaví tolik překážek, že z nich vybočit musíme, ať už chceme nebo ne. Pro mě už je teď bežná věc stěhovat se třikrát v měsíci, dojíždět do práce pokaždé odjinud a během jednoho týdne vystřídat dvě zaměstnání no a stím souvisí i to, že potkávám stále nové tváře a nové povahy a musela jsem se naučit vycházet i s lidma, co nejsou zrovna dvakrát přátelský a máte pocit, že na vás koukají skrz prsty. No, občas si to taky jen vsugerovávám a pak si myslím, že mě v práci každej nenávidí.. :D. Klasika.

Co bych ale chtěla říct na závěr, že pokud tak nějak stále tápete, co vlastně v životě chcete dělat, v čem jste vlastně dobří a jaké máte schopnosti, vyražte do světa. Tam totiž zjistíte věci, o kterých jste doposud neměli ani potuchy :). Přijdete na to, jak se chováte a reagujete v různých situacích, ať už v dobrých nebo špatných a právě v těch horších chvilkách, kdy kolem sebe nemáte rodinu a kamarády poznáte dokonale sami sebe. A to je právě to, na co nesmíme zapomínat. Máte mraky času na přemýšlení a urovnání si svých myšlenek a časem zjistíte, co vás baví a co od života chcete. Sama osobně můžu říct, že život tady není vůbec jednoduchej, patří k němu kupa starostí, ubrečený noci, kdy vám společnost dělá jen hromada kapesníků a taky nálady, kdy máte chuť to celý zabalit. A i když si možná časem řeknete, že jste se trochu sekli a že tohle není ta správně zvolená cesta...a vrátíte se domů, budete bohatší. Teď ale nemyslím po té finanční stránce. Zůstanou vám vzpomínky na celý život, miliony bláznivých zážitků, poznáte spoustu fajn lidí a naučíte se jazyk, což je taky super! Budete mít mnohem více odvahy a najednou začnete plánovat dál a dál...a všechno se vám začne zdát reálné a splnitelné. Ten pocit a myšlenka, že už jste to jednou dokázali a všechno překonali, je úžasná a dodá vám sílu na další cestu. Takže neváhejte, nebojte se a ukažte všem, že i vy dokážete vybočit z těch svých kolejí a rutiny..stojí to za to! Pokud jste někdy žili nebo žijete v zahraničí, určitě mi napište do komentářů, jak jste se s podobnými stavy vyrovnávali vy a jestli byste se i teď rozhodli stejně jako předtím..budu se moc těšit. Pusu <3

11 comments:

  1. Jani skvěle napsané a přečtené jedním dechem! <3 Já se sice stěhovala jen z Brna do Prahy, ale i tak to pro mě byla změna v tom, že jsem se musela naučit hospodařit sama, ať už co se týče samotného bytu nebo peněz, takže mně to hodně dalo a rozhodně bych to doporučila hodně lidem, kteří jsou ještě v 25 doma u rodičů a jen se vymlouvají na studium :D:) Ne, že bych předtím neuměla hospodařit s penězi, ale přece jen je to jiné, když si člověk vydělává sám a musí to pokrýt vše, o co jsem se dřív nemusela starat, viz. plná lednice doma, uklizeno 24/7 apod. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jéé děkuju hrozně moc Kristý, to se tak hezky čte <33 Tak to asi určitě víš o čem mluvím, hlavně to jídlo!! :D Mně přijde, že se chodí na nákup každej den, přitom doma jsem to brala jako samozřejmost prostě plná lednice..normálka :D...

      Delete
  2. Mluvíš mi z duše Jani :) Já odcestovala taky s Tomem a teď jsem šíleně ráda, že ho tu mám:D, já bych to tu bez něj nezvládla to vím jistě... proto obdivuji každého kdo si jen tak zabalí kufr a jede někam do zahraničí a zvládá to levou zadní a ani si trošku nepofňuká:) Já si teď taky užívám každé volné chvilku co můžu strávit mimo práci a školu, protože ta mi zabere 13hod. z mého dne a zbytek je spánek :(:D Tak hlavu vzhůru mi to dokážeme :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale i tak to chtělo určitě odvahu, i když jste na to dva :) Každopádně ve dvou je to mnohem lepší a jsem za to taky moc ráda. Na druhou stranu myslím, že by to člověk musel nějak zvládnout, když by mu nic jinýho nezbejvalo..Tyjo 13 hodin ve škole? Wow! Tak to je mazec. A já si tady stěžuju na 8 hodin práce..:D Tak přeju ať se vám tam mezi klokanama líbí a hlavně daří. Jsem ráda, že sis založila blog, páč my s Davidem máme jako další na pořadí právě taky Austrálii..takže každá rada se bude hodit..:)

      Delete
  3. Nádherně napsané! Většinou takové dlouhé články projedu, ale tohle jsem četla velice pozorně, a moc moc se těším, až přijde na Tvá slova (,,Co bych ale chtěla říct na závěr, že pokud tak nějak stále tápete, co vlastně v životě chcete dělat, v čem jste vlastně dobří a jaké máte schopnosti, vyražte do světa."), protože po výšce plánujeme s přítelem taky odcestovat a jsem hrozně zvědavá na vše co nás čeká! A přesně vím, že on mi bude stejnou oporou v takových chvilkách, jako Tobě David. Teď spolu bydlíme asi 100km od našeho domova, takže vím, že kdykoliv můžu přijet domů. Takže je to přece o něčem jiném. Přeji pěkný týden :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tohle potěší <3 Jsem ráda, že se pořád ještě najde někdo, kdo dočte až do konce. Já dlouhý články taky moc nemusím, ale když jsou k zamyšlení, tak hned měním názor :) Určitě z ničeho neměj strach a pusť se do toho s vervou, věř mi, že ta cesta, i když někdy dost krkolomná..opravdu stojí za to! Je bezva, že odcestuješ s přítelem, ve dvou je to mnohem lepší...já si upřímně taky neumím představit tomu všemu čelit sama. Možná kdybych neměla jinou možnost, tak mluvím jinak. Ale když ta možnost cestovat ve dvou je, pro jí nevyužít, že? :)) Držím vám oběma moc palce!

      Delete
    2. Přesně tak! A děkuji :)

      Delete
  4. Moc krásně napsané, přečetla jsem to snad bez mrknutí :D :)) myslím, že co se té práce týče, je to všude stejné, ať je to Londýn či Brno :) já taky dělám 5 dní v týdnu a ty dva dny volna jsem tak vyflusnutá, že jeden večer se přemůžu vidět s přáteli někde na vínku a ten další volný den se proválíme s přítelem v posteli :D <33 taky jsem si takhle nepředstavovala ten správnej život, ale uvidíme :)

    ReplyDelete
  5. Ve spoustu věcech se s tebou ztotožňuju, mám hodně podobné myšlenkové pochody a myslím že až odjedu do Anglie (chystám se tam v září na půl roku. Budu pracovat v hotelu.) tak budu dělat přesně totéž - budu sama sebe litovat místo toho abych na sebe byla pyšná že jsem konečně odjela a cestovala, tak jak jsem si vždycky přála. No uvidíme jak se to všechno vyvrbí. Snad se nenechám stáhnout starým já a dám prostor tomu novému, odvážnějšímu a snad i lepšímu :D

    ReplyDelete
  6. My jsme také minulý rok odjeli do Anglie s tím, že budeme pracovat ve skladech, protože jsou tam prý větší peníze nebo co. No, možná peníze byly větší, ale ta práce nebyla tedy nicmoc. Nutili nás tam tahat takové hrozně těžké věci a házet je na elektrické kladkostroje (přesně tyto! - https://tor-industries.cz/cs/132-elektricke-kladkostroje ) a spoustu dalších věcí, o kterých ve smlouvě nebyla ani zmínka.

    ReplyDelete
  7. Jako asi to jde, já bych řekl, že to vlastně není zase takový problém. Třeba tvorba mobilních aplikací je dneska už prakticky kompletně celá v angličtině. A navíc můžete na dálku třeba pracovat pro https://pixelmate.cz/vyvoj-mobilnich-aplikaci Ale je to podle mě hlavně o tom, co komu vyhovuje. Někdo do toho Německa jde právě proto, že chce zúročit tu konkurenční výhodu – tedy znalost německého jazyka.

    ReplyDelete

Děkuju za odezvu a tvůj čas <3